Yoobi CRM zorgt voor naadloos offerteproces van Global Civiel

Naadloos offerteproces met CRM? Dat kan. Global Civiel ervaart dit. Directeur Marco van Andel vertelt. 



Global Civiel is een adviesbureau in de civiele techniek. Met hun specialismen ontzorgen ze hun klanten bij projecten in de civiele sector. Sinds februari 2020 werken ze met Yoobi. Marco van Andel, directeur, vertelt ons hoe Yoobi bevalt. 


De wens voor CRM Software
Voor de overstap naar Yoobi werkte Global Civiel met andere projectmanagement software. Deze voldeed echter niet volledig aan de wensen en bespaarde Marco niet genoeg tijd. Daarom ging hij op zoek naar een CRM-pakket welke wel tijdswinst op zou leveren door dubbel werk te elimineren. 

De keuze voor Yoobi
1 van zijn klanten was al een gebruiker van Yoobi en tipte Marco. Marco ging op onderzoek uit en vond Yoobi er erg gebruiksvriendelijk uitzien. Na een demo koos hij voor de Yoobi modules urenregistratie, verlofregistratie, factureren inclusief een boekhoudkoppeling met Exact en de volledige Yoobi CRM suite.  

“Yoobi is erg intuïtief, als je een beetje logisch nadenkt fiets je er echt zo mee weg” 

Aan de slag met Yoobi
Toen de keuze eenmaal gemaakt was, was het tijd om samen met een Yoobi consultant in te gaan richten. “Ik heb al wat ervaring met implementeren van software, maar het ging zo soepel dat er zelfs tijd over was na de basisinrichting dat de consultant ook nog tijd had om de volledige offerte-omgeving in te richten” 

Wat Marco in dit proces vooral is opgevallen dat alles wat tijdens de demo was gezegd en beloofd ook waargemaakt werd. 

CRM voor offertes
Marco heeft vooral gekozen voor de CRM-module met de verkoop & offerte uitbreiding omdat hij hierdoor heel makkelijk offertes om kan zetten naar orders. Doordat hij ook de facturatiemodule inclusief producten en offertes heeft boekt hij enorme tijdswinst. Het gaat nu allemaal zo makkelijk dat hij in een half uurtje per week klaar is. Zo bespaart hij zeker een halve dag per week. Ook zijn de volgbaarheid van offertes en de mogelijkheden van het toekennen van taken erg fijn. 

Wel heeft Marco nog 1 wens: ‘Als er ook een koppeling zou komen met Loket dan zou ik nog meer dubbel werk elimineren’. 
 

  • Gepubliceerd op:
    27-07-2020
  • Gemaakt door:
    Margot Jonker
  • Bijgewerkt op:
    27-07-2020
  • Tag:
    klantcase,CRM
  • Delen:
    Delen