Yoobi CRM zorgt bij Ernes schilders voor tijdsbesparing en inzicht

 Ernes Schilders werkt sinds april 2017 met Yoobi CRM. Hij vertelt ons waarom hij niet anders meer zou willen. 



Gian Ernes bestiert met veel passie als 3e generatie Ernes Schilders. Een traditioneel schilder- en onderhoudsbedrijf met een moderne kijk op de bedrijfsvoering. Ernes Schilders werkt sinds april 2017 met Yoobi CRM. Hij vertelt ons waarom hij niet anders meer zou willen. 

Zo lang mogelijk plezier
Voor Gian Ernes en zijn vakmannen is het belangrijkste dat klanten zo lang mogelijk plezier hebben van de verrichtte onderhoudswerkzaamheden. Ernes Schilders streeft er altijd naar om onderhoud te bieden waar de klant op de lange termijn profijt heeft van hun vakmanschap. Als werkzaamheden binnen of buiten goed uitgevoerd worden dan verhoogt dit immers je woonplezier. 


De wens voor CRM Software
Voor de overstap naar Yoobi werkte Gian met branche-eigen software. Hier was hij echter niet helemaal tevreden over en dus ging hij via internet op zoek naar een alternatief. Yoobi sprak hem in eerste instantie aan door de eenvoud in de naam en de duidelijke informatie op de website. 

De keuze voor Yoobi
Na onderzoek op het web was Gian’s interesse genoeg gewekt om een afspraak te maken met Yoobi’s accountmanager Bram. Alles wat Bram liet zien beviel zo goed dat Gian ter plekke in een restaurant in hartje Roermond besloot voor urenregistratie en CRM van Yoobi te kiezen. 

Yoobi in de praktijk 
Gian heeft Yoobi vooral goed leren gebruiken door veel zelf te doen. ‘Jurriaan (consultant van Yoobi-red.) ging in sneltrein vaart door alles heen en daarna ging ik dat rustig zelf allemaal nog eens doen’. Inmiddels plukken ze de vruchten van hun inzet want met slechts een paar klikken heeft Gian in het CRM-overzicht alles van een relatie duidelijk in beeld.  

Verbeteringen in de software
In het afgelopen jaar is er nogal wat veranderd in Yoobi CRM. Op de vraag hoe ze dit bij Ernes Schilders ervaren komt een duidelijk antwoord;

“De kunst van goede CRM-software is dat je met zo min mogelijk klikken zoveel mogelijk inzicht hebt, voorheen was het al goed, maar het inzicht wat we nu hebben is weer een gigantische verbetering. Het is fantastisch hoe de mensen bij Yoobi zich kunnen inleven in wat de gebruikers aan inzicht willen”

Al met al zou Gian eigenlijk niet weten hoe hij het vroeger deed met houtje-touwtje oplossingen en Excel nu hij heeft ontdekt hoe efficiënt het met Yoobi ook kan, zeker nu hij sinds enige tijd ook gebruikt maakt van de planningsmodule. 



 

  • Gepubliceerd op:
    24-07-2020
  • Gemaakt door:
    Margot Jonker
  • Bijgewerkt op:
    30-07-2020
  • Tag:
    CRM,klantcase
  • Delen:
    Delen