Agendabeheer

In Yoobi worden alle taken en goedgekeurde verlofaanvragen vastgelegd in een internetagenda (iCalendar). Door de internetagenda van Yoobi te synchroniseren met je persoonlijke cloud agenda heb je alle gegevens gebundeld.

Bijna elke smartphone kan een abonnement te nemen op een internetagenda. Maar ook desktop agenda's (zoals Outlook) en Cloud agenda's (zoals Outlook.com en Google Kalender) hebben deze mogelijkheid. Hieronder lees je hoe je jouw agenda synchroniseert met een internetagenda, zodat je goedgekeurde verlofdagen en geplande taken automatisch in je agenda worden getoond.

Dit werkt alleen voor gebruikers die de verlofmodule afnemen. Om je taken te tonen heb je de CRM-module nodig. 
 

Internetagenda

In Yoobi is voor elke gebruiker een persoonlijke link naar de internetagenda beschikbaar. Ga naar ‘mijn verlof’ en kies voor de widget ‘internetagenda’ om deze link te bekijken en te gebruiken.

Klik op de link en de desktop software (Outlook) vraagt of de betreffende agenda gekoppeld mag worden. Klik op ‘Ja’ om de Yoobi agenda toe te voegen aan de agenda op je dekstop.

Smartphone
Om de Yoobi internetagenda toe te voegen aan de agenda van je smartphone, kopieer je de link uit Yoobi en biedt je die aan bij de agenda op je smartphone. Ga naar de instellingen van je smartphone, open de agenda functie en kies voor nieuwe account – selecteer type anders – voeg agenda abonnement toe en kopieer daar de link.

Je hebt nu de verlofdata beschikbaar gemaakt voor je agenda en voortaan worden goedgekeurde verlofaanvragen opgehaald en getoond in je agenda. 

Om CRM taken toe te voegen aan je agenda, ga je op dezelfde manier te werk. De link naar jouw persoonlijke internetagenda staat op het CRM-dashboard. 

Outlook koppeling

Met de Outlook koppeling van Yoobi sla je vanuit je mailbox e-mails, bijlagen en e-mailadressen op in het CRM van Yoobi. Dit is praktisch voor gebruikers die veel vanuit de mailbox werken en nu niet meer Yoobi apart hoeven te openen.

Met de Outlook add-in gaat Yoobi na of de verzender van de e-mail als contactpersoon aanwezig is in CRM. Als er een match is gevonden kan je de e-mail als uitgevoerde taak toevoegen aan het CRM. Bijlages uit het bericht worden ook toegevoegd en zijn als (los bestand) te openen vanuit Yoobi.

Om na te gaan wat het resultaat is, open je het CRM en kijk je op het tabblad 'taken en activiteiten' van de relatie. Je ziet hier een nieuwe taak, die aangemaakt is door de add-in.

Hoe werkt dit? 
Wij laten je op deze support pagina stap-voor-stap zien hoe je de add-in instelt en gebruikt.

Meer weten? 
Heb je een vraag over deze toepassing of wil je graag zien hoe het werkt? Neem dan contact op met ons, we vertellen je graag meer. Onze sales afdeling is op werkdagen tussen 9:00 en 17:30 bereikbaar op: +31 (0)181 69 76 70 of via sales@yoobi.nl.